Fine Design er en moderne og annerledes leverandør av hagemøbler og griller med tilbehør. De har spesialisert seg på innkjøp direkte fra produsent uten fordyrende mellomledd. Dette gjør at de kan levere rimelige utemøbler i god kvalitet rett til deg. Fine Design ble etablert i 2006 som et alternativ for dem som er opptatt av god design til en rimelig pris. Hos de får du kjøpt unike produkter som du ikke finner hos de store kjedene.
Målet med konkurransen var å samle leads som viste interesse for ett av to hagemøbler som Fine Design tilbyr. Ved å få deltakerne til å vise interesse for hagemøblene ser Fine Design muligheten til å tilby møblene deltakerne har stemt på i etterkant av konkurransen.
Konkurransen ligger under en egen fane på Facebooksiden. Her er målet at deltakerne skal stemme på det hagemøbelet de ønsker å vinne. Økt trafikk inn til konkurransen vil også gi økning i Likes som bringer verdi da de i utgangspunktet er interesserte i det Fine Design tilbyr.
Når deltaker har trykket på STEM under de hagemøblene deltaker ønsker å vinne, så må deltaker fylle ut et skjema. Alle som fyller ut dette skjema lagres i en egen database i admin panelet som kan eksporteres i csv/excel fil til nyhetsbrev etter konkurransens slutt.
Når deltaker har trykket GÅ VIDERE får deltaker mulighet til å invitere sine venner på Facebook til konkurransen. Ved å gi incentiv som: «Jo flere deltakere som deltar, jo flere premier deler vi ut» ga dette økt vilje til å dele. I snitt inviterte hele 40% av alle som deltok i konkurransen med sine venner.
Fine Design bestemte selv hvilken tekst som skal deles. Alle venner av deltaker som deler fikk da en personlig invitasjon til å delta på Fine Designs konkurranse. Dette ble gratis markedsføring av kampanjen for Fine Design, som igjen gav mer trafikk inn til konkurransen da invitasjonen kom fra en venn.
I eget adminpanel har Fine Design full statistikk på all aktivitet som har skjedd inne på konkurransen sin. Her finner de også en liste over alle de 617 deltakerne i konkurransen som kan eksporteres til et excel dokument etter konkurranseslutt. Disse kan da legges inn i nyhetsbrev eller ringelister for kontakt med nyheter og tilbud.
Det var 617 deltakere i konkurransen til Fine Design. Alle deltakerne stemte hagemøbler de ønsket å vinne. Da deltakerne stemte på hagemøblene så la de igjen navn, epost og mobilnummer. Ved at deltakerne har vist konkret interesse for hagemøblene ved å stemme på de under konkurransen, øker dette sannsynligheten for at de ønsker å bestille det de har stemt på ved et godt tilbud.
De som ikke vant har derfor mottatt en e-post etter konkurranseslutt hvor de informeres om at de som trøstepremie får et tilbud på det hagemøbelet de stemte på til halv pris, med en snittpris på kr 4 990,-.
Potensiell salgsverdi på hagemøbler er da på hele 3 millioner kroner! Dette etter en kampanje som varte i kun 18 dager på Facebook.
Vi hjelper deg med å sette opp konkurransen, drifte den og med å sende ut nyhetsbrev for å konvertere til salg.