Vi vet at det å utforme annonsen slik at den treffer målgruppen din er en kunst i seg selv.
De aller fleste vil nok klare å sette opp en annonse på Facebook og få den publisert, men det er
forskjell på en god annonse og en dårlig annonse. Det som er utfordringen for mange er å
velge rett annonsetype, segmentere annonsen riktig, sette det rette annonsebudsjettet og ikke
minst måle og rapportere hva du faktisk har fått igjen for annonsepengene du har brukt.
Det er derfor mange bedrifter benytter seg av Viral Media når de skal annonsere.
Dette kan for mange være en svært vanskelig oppgave, men den er helt avgjørende for at
annonsen din skal gi deg optimale resultater. Ved å la Viral Media gjøre jobben for deg kan du
være sikker på at annonsen din blir satt opp slik at den gir deg mest igjen for pengene.
1: Identifisering av annonsemål - Vi kartlegger sammen med deg hva som er målet med annonsen(e) din(e). - Ønsker du å oppnå økt salg? Større bevissthet og oppmerksomhet rundt merkevaren? Økt trafikk inn til nettside? Nye kunder? 2: Definere publikum og målgruppe Facebook lar deg velge hvem du ønsker å nå ut til. Du kan segmentere på alder, skjønn, bosted, interesser, sivilstatus etc. Du kan til og med velge å nå ut til alle som har likt dine konkurrenters Facebooksider. Her bistår vi deg med å legge en segmenteringsstrategi som minsker dine annonsekostnader, da du slipper å bruke penger på å nå ut til de som ikke vil bli kunde. Samt økt ROI da flere av de du treffer med annonsene dine vil være målrettet. Vi kan da lage flere annonser med forskjellige budskap som når ut til forskjellige målgrupper. Du snakker ikke om førstegangs bolig til de over 40 år, og heller ikke om eldreomsorg til de under 25 år. Så her gjelder det å definere målgruppen og tilpasse annonsens budskap deretter. 3: Utforming av annonse - Utforming av tekst (hvordan skal du kommunisere til målgruppen, hva vil fange interessen dems.) - Valg av annonsebilde. (Bilder sier mer enn tusen ord, og da er det viktig med valg av riktig bilde iht budskap) - Landingssider (Vi ser til at linking går til riktige landingssider som hjemmeside, arrangement, applikasjoner m.m) - Segmentering (Vi setter opp iht ønsket segmentering - alder, kjønn, bosted etc) 4: Valg av budsjett Vi vil sammen avgjøre tids-, og kostnadsramme, og tilpasse disse etter ønsket segment/målgruppe. Jo flere man ønsker å nå ut til jo høyere bør ett budsjett være. 5: Analysere resultater i Ads Manager og evt. Google Analytics - Vi vurderer oppnådd mål vs endelig resultat - Vi kan sette opp en sluttrapport. (Hvordan har det gått med annonsen din? Kostnad. Antall klikk. Antall visninger.)
Gi oss muligheten til å kjøre dine neste annonsekampanjer. Så skal vi vise at å satse på Viral Media vil gi deg mer igjen for hver krone du bruker på Facebook.