Møller Bil Kalbakken

Case: Facebook konkurranse

  • Name
  • Om konkurransen

    Konkurransen ble arrangert ved bruk av Viral Medias ViralApp og lå på Møller Bil Kalbakkens facebookside.

    Deltakene stemte på den bilen de ønsket å kjøre til Quality Spa & Resort Strömstad i Sverige hvor vinneren kunne nyte en all-inclusive weekend. Deltakerne kunne også dele konkurransen med sine venner gjennom applikasjonen

  • Resultatet

    Det ble registrert hele 231 unike deltakere på kun 12 dager! Møller Bil Kalbakken kan ved bruk av deltakerlisten kontakte alle som deltok i konkurransen for å tilby dem prøvekjøring av den bilen de stemte på. 

    I løpet av de 12 dagene som konkurransen pågikk fikk Møller Bil Kalbakken 38 nye likes på sin facebookside. De gikk fra 409 til 447 likes, en økning på hele 11,7%! 

    Vi gratulerer Møller Bil Kalbakken med det som trygt kan sies å være en suksess bare 12 dager ut i samarbeidet med vår ViralApp.

  • Name

Slik fungerte det

Under forklarer vi konkurransen steg for steg

  • Deltagelse

    For å delta i konkurransen måtte man stemme på den bilen man kunne tenke seg å kjøre til Strömstad hvis man vant konkurransen. Hvilken bil kunne du tenke deg å kjøre? Hmmm... valgets kval.

  • Skjema

    For å bli med i trekningen måtte deltakeren fylle inn sin kontaktinfo som navn, epost og mobilnummer. Dette lagres i en egen database i appen og kan eksporteres i csv fil etter konkurranseslutt.

  • Send inn og del

    Når deltakeren hadde fylt inn skjemaet og trykket ≤gå videre≥ fikk h*n valget mellom å dele konkurransen på Facebook, eller sende inn uten å dele. Hvis det øker din vinnersjanse å dele, hva ville du ha gjort?

  • Delinger på homefeed

    Alle venner av deltakerne som delte konkurransen fikk en personlig invitasjon om å delta i konkurransen til Møller Bil Kalbakken på sin homefeed på Facebook.

  • Respons på Facebook

    Møller Bil Kalbakken lanserte konkurransen med en facebookstatus 12.juni. Statusen nådde ut til totalt 39 952 personer. De fikk 100 positive omtaler som ble en del av disse privatpersonenes nyhetsfeed (likerklikk, kommentarer og delinger). 149 personer klikket seg inn på statusen og 115 brukte lenken videre til konkurransen. 

    Møller Bil Kalbakken kunne via ViralApp følge utviklingen i detalj, blant annet hvor mange som hadde likt, delt og kommentert innlegget.

  • Name
  • Tviler du fortsatt på om denne appen er noe for deg?

    Bare 18.juni alene stod vår app for over 70% av all trafikk inn til Møller Bil Kalbakkens facebookside!

    Som du ser i bildet under er ViralApp også ansvarlig for mest trafikk inn til facebooksiden hele 6 av de 12 konkurransedagene. Dette beviser at ViralApp er et mektig markedsføringsverktøy om man bruker det riktig.

  • Name

Ønsker du en presentasjon av vår ViralApp?

Send oss en epost og vi vil kontakte deg for en uforpliktende presentasjon.

Made with Qards